Påsklov!

Idag är det långfredag och äntligen påsklov! Gud, jag har varit såå trött de sista skoldagarna haha. Påsklov är vad jag behöver just nu!

Igår red jag Della direkt efter skolan. Barbacka dessutom. Hon var heeelt gaaalen. Och jag menar galen. Hon hade verkligen massa vårkänslor igår. När jag kom upp så började hon studsa upp och ner och gjorde ett liten bocksprång, hann sätta mig till rätta och få stopp på henne som tur var! Sen när vi travade så började hon göra samma saker fast större bocksprång och hon började stegra lite med samtidigt. Jag tänkte att hon bara hade överenergi. När jag kom till dagens lilla "övning" som var att öka och minska galoppen innan och efter en bom, hoppar hon fram i ett bocksprång och börjar sen studsa. Jag satt kvar och hon gjorde så typ 2 gånger till efter det. Sen gör hon så rejält. Hon gör ett större bocksprång, flyger fram, stegrar och kastar sig åt sidan så jag ramlar av. Samtidigt börjar det regna haha. Fast det regnade typ bara i 1 minut så att.. Jag red lite till sa jag, det räcker jag hämtar sadel. Jag orkar inte hålla på och bråka. Sen är det svårare barbacka, även fast jag har superbra balans.  Hon sköter sig direkt när jag fått på sadel. "Nej nu jävlar kommer hon inte ramla av mer" haha eller nått så tänkte hon väl ^^ kände att hon var trött med så red en liten stund tills jag kände att det räckte haha. Spännande ridtur. Men det går inte att vara arg på världens bästa Della 💋

Imorgon är det påskafton waaa! Har ett inlägg planerat och klart tills imorgon 😌 nu ska jag spela sönder all musik på min Spotify, äta chips och popcorn och bara mysa!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emeliebaby.blogg.se

Hej! Jag heter Emelie och är 14 år! 😃 Denna bloggen handlar om mig och mitt liv. Jag rider och älskar hästar. Har även en hund! :) Är skötare/medryttare på världens bästa ponny! Sen rider och sköter ibland världens bästa travhäst!Hoppas ni kommer fortsätta läsa.

RSS 2.0