Gårdagens ridning

Mår piss men jag ska iaf berätta om gårdagens ridpass på Dellis 👌

Jag tänkte vi kör hoppass denna gång. Vi har typ ett träd liggandes där vi rider och den är ganska bra att hoppa över! (Vi ska snart sätta upp riktiga hinder) Jag värmde upp och sen lät jag henne trava över "bommar" några gånger. Sen red vi till galoppsträckan där jag brukar Jobba henne lite i galopp men framförallt låta henne sträcka ut och busa av sig. Della har varit så sjuukt pigg på sistone så hon måste få bocka och springa av sig annars blir hon tråkig och går knappt att rida. Ja men vi galopperade och helt plötsligt gör en typ tvärnit och typ flyger upp i ett bocksprång. Rent mirakel att jag satt kvar haha! Gled ner på halsen med överkroppen men hon stod turligt nog kvar ist för att typ hoppa till och kasta av mig. Vi galopperade lite och började sen hoppa. Det gick mycket bättre än vad jag trodde och det märktes att hon tyckte det var kul! Vi galopperade efter vi hade hoppat klart och då börjar hon bocka igen! 😂 satt kvar alla gånger som tur är. 

Della gör mig och mina dagar hela 💖 

Saknar min andra halva fortfarande lika mycket och det gör lika ont att minnas att hon aldrig mera kommer tillbaka och att jag aldrig mera kommer få se henne 💔😭


✨💓


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emeliebaby.blogg.se

Hej! Jag heter Emelie och är 14 år! 😃 Denna bloggen handlar om mig och mitt liv. Jag rider och älskar hästar. Har även en hund! :) Är skötare/medryttare på världens bästa ponny! Sen rider och sköter ibland världens bästa travhäst!Hoppas ni kommer fortsätta läsa.

RSS 2.0