Bästa dagen! ♥

Bästa dagen på länge! (förutom den jag red Baby för första gången.)
Nu ska jah berätta lite vad vi gjorde.
Det var bokstavligen stenfruset och hårt i marken igår. Hästarna hade ont om fötterna :/

Men iaf först mockade vi 4 boxar, fyllde 8 vattenhinkar och jag packade Babys hönät. Jag fixade vattenhinkarna och Malin och en annan tjej mockade ;)

Sen skulle lille Cobby köras först eftersom han är minst och jobbigast. Han MÅSTE oxå bli körd lugn varje dag! När han var klar var både Malin och den andra tjejen ihjäl frusna då jag stannade i en någorlunda värme ;)

Vi åt frukost vid 10 sen hämtade vi Baby, Ibiza och Sterling. Jag och Malin red ut på Baby o Sterling medans tjejen longerade Ibiza ♥

Sen när vi var tillbaka släppte vi ut alla osså hämtade vi Ametist och Balett. Jag och Malin körde Ametist i rockarden (en travvagn man kan sitta två i) och tjejen körde Balett!
Asroligt! Ametist var väldigt pigg och sprang på! Kul :D

Sen packade vi ihop och åkte hem innan det var dags att ta in hästarna igen ^^ Det var jätteljust inpå kvällen där det brukar vara mörkt dagligen xD och det var aaaskallt brr :(

Bästadan som sagt! Dock tog jag inga bilder då jag ville fokusera på denna idag ist för att tänka på massa annat :/

Aja puss hej ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emeliebaby.blogg.se

Hej! Jag heter Emelie och är 14 år! 😃 Denna bloggen handlar om mig och mitt liv. Jag rider och älskar hästar. Har även en hund! :) Är skötare/medryttare på världens bästa ponny! Sen rider och sköter ibland världens bästa travhäst!Hoppas ni kommer fortsätta läsa.

RSS 2.0