Vänner

För mig är det viktigt att ha vänner man kan lita på. Riktiga vänner oxå som inte bara sviker elr tycker om en för vad den har.
 
Visst har jag många vänner men man vet aldrig vilka av dem som är riktiga och falska. Vet 5 vänner som gillar mig för den jag är, inte för vad jag har. Det är dem jag hänger med mest typ.
 
Blir riktigt förbannad och ledsen när en vän plötsligt börjar snacka skit om en... Helt otroligt egentligen. Hur fan kan dem göra det är frågan!? 
 
Jag är inte den personen min vän vill att jag ska vara, jag är mig själv. Jag kan ärligt säga att jag älskar mig själv och tänker aldrig ändra mig för en väns skull! ~ Be the person you are, not the person your friend wants you to be ~
 
Har 2 vänner som svikit mig. Lämnat mig, svikit mig.. Har känt den ena i flera år. Vi var bästisar, men sen börja vi bråka och hon lämnade mig.. Saknar henne men det handlar inte om det... Sen annan var jag typ bara bästis med i nån månad. Det gör mig ledsen. Hon bara lämna mig när hennes andra vän och hon blev vänner. vi kunde inte vara alla tre. 
 
När jag ser personer som är ensamma, utan vänner, utan nån att vara med blir jag allmänt ledsen. Alla borde få en chans till en riktig vän oavsett hur man ser ut, hur man betér sig elr hur man gör! 
 
Alltså alla vill ju ha vänner och tycker alla borde få rätt att ha en vän. Det finns flera skolor där flera inte har några vänner, där vänner snackar skit om en elr där det pågår massa mobbning.
 
Ryser vid tanken, när jag tänker på ordet mobbing.
 
Alltså vänner är viktiga, det är dem som gör ens liv typ så. Utan vänner så skulle man stöna på morgonen när man ska gå till skolan. Det är inte kul att inte ha vänner elr inte ens en enda vän. Det måste ni faktiskt medge! 
 
Om man är ny till en skola och vill ha vänner, om man bytte skola pga inga vänner elr mobbning. Så tveka inte, ta kontakt med den du gillar. Det kommer funka, lovar!
 
Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde, det bara hände.. Är vän med alla tjejer i klassen (förutom 4 som jag inte hänger med) och jag älskar dem alla! För utan dem, utan vänner i kunskap, då hade jag bytit skola IGEN. Trivs inte vid tanken att inte ha någon vän att hänga med i skolan, att göra skoluppgifter med. Nej USCH! 
 
Jag förstår fullt alla som inte har några vänner. På er är det INGET fel! Hoppas ni fattar det :)
 
Hoppas ni fattar detta inlägg, lite rörigt kanske, men en läsare bad mig skriva ett inlägg om detta! Så jag hoppas det blev bra c:
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emeliebaby.blogg.se

Hej! Jag heter Emelie och är 14 år! 😃 Denna bloggen handlar om mig och mitt liv. Jag rider och älskar hästar. Har även en hund! :) Är skötare/medryttare på världens bästa ponny! Sen rider och sköter ibland världens bästa travhäst!Hoppas ni kommer fortsätta läsa.

RSS 2.0