Hur jag träffade Baby

Med musik i lurarna ska jag nu berätta hur jag träffade Baby! Det har varit önskningar om de och ja, tyckte de verka vara en bra sak att skriva om! :)
Nu börjar vi...

Det var en sommardag då vi kom hem från Bulgarien där vi varit. I köket vid diskbänken, vattenkranen, röret hade spruckit och det rann massa vatten uppefrån där och ner till altandörren (vårt hus lutar lite hehe) sååå vi fick hämta alla handdukar vi hade och lägga dem på golvet. Vi trodde ja att vårt hus blivit vattenskadat, vi visste dock inte hur länge vattnet hade runnit.
Nån vecka elr nå efter kom en kille och kollade vårt hus. Han bekräftade då att huset var vattenskadad. Vi letade efter hus vi kunde bo i, i ca ett halvår medans dem skulle fixa huset. De rev ut varje innervägg till midjan på mig ungefär. Inte mkt alls egentligen.
Vi hyrde hus av Malin då och dagen vi flyttade dit, blev jag genast kompis med en av deras söner som var 3 år yngre än mig. Han visade mig stallet där hästarna fanns. Jag pekade ut Baby och sa att den var söt och att den skulle bli min älsklingshäst. Han sa att denna häst hette Proud Baby. 
Jag, min familj och Malin och såklart alla andra lärde känna varann väldigt fort. Sen slutade det med att jag gick till stallet i stort sätt varje dag efter skolan. Sen har dem ju ett annat stall där det är "gamla" travare. Jag började rida Jack och lärde känna en tjej och hennes mamma.
Vi åkte o kollade huset ganska ofta och det såg helt förstört ut. Vi åkte ganska ofta till affärer med som tex Ikea för att kolla nya saker till köket, tapeter mm. Köket skulle alltså bli helt nytt.
Dagen vi skulle flytta krossade mitt hjärta. Men mamma lovade att skjutsa mig till stallet när jag ville. Blev förstås lite gladare men inte helt då jag visste att jag inte kunde gå dit. 
Men de gick ju bra. Jag lärde mig köra. Både Malin och "make" som är proffstränare för travare lärde mig köra. Jag har kört Baby två elr tre gånger. Esra och Ametist har jag oxå kört. Jag kör inte så ofta slavar mest ;) nej men får ju rida :) 
Vi red in Baby och här vi nu. Jag rider Baby ibland, sköter mest om henne då jag tkr det är jätteroligt, hon är verkligen mysig och helt gaaalen i äpplen ❤️😘
Och här står vi nu, när jag tänker tillbaka är jag riktigt jävla glad att vattenskadan skedde och att jag fick träffa Malin o Baby. Tänk om jag inte träffade henne..
Malin är min "mänskliga" bästa vän. Hon sviker aldrig! Vissa säger: men man kan inte vara bästis med en vuxen!? 
Men jag bryr mig inte! Det är åh knäppt visst kan man de? Den mest underbaraste personen jag träffat är Malin. Jag älskar henne och det är inget konstigt med det? Hon stöttar i alla lägen osv. ❤️

För er som undrar:
Baby är en fyraårig svart travare med några få vita hårstrån i pannan. Hon är STOR men trevlig och mysig. Bäääst men lite lat enligt Malin men haha inte när jag rider henne 😂😘✌️
Hennes riktiga namn är ju förstås Proud Baby💕
Bästa hästen som finns..! ❤️❤️

Hoppas ni gillade detta inlägg! 😃😘








Kommentarer
Anonym

Älskar det!!❤️❤️

Svar: Aww tack ❤️
emeliebaby.blogg.se

2014-01-13 @ 21:29:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emeliebaby.blogg.se

Hej! Jag heter Emelie och är 14 år! 😃 Denna bloggen handlar om mig och mitt liv. Jag rider och älskar hästar. Har även en hund! :) Är skötare/medryttare på världens bästa ponny! Sen rider och sköter ibland världens bästa travhäst!Hoppas ni kommer fortsätta läsa.

RSS 2.0